Saltar ao contido principal

Lágrimas en la lluvia

     Blade Runner é unha película de 1982 dirixida por Ridley Scott e protagonizada por Harrison Ford e Rutger Hauer, entre outros. A trama desenvólvese no ano 2019, nun futuro no que a enxeñería xenética fai posible a creación de robots escravos, fisicamente iguais que os humanos, chamados Replicantes.  Os Blade Runner son un corpo que se encarga de “retirar” aos robots que permanecen na Terra. Rick Deckard, un destes policías xa retirado, é chamado para rematar ca vida de catro Replicantes rebeldes. A partir deste momento, a película non deixa un momento de descanso, non deixa que apartes a mirada nin un instante da pantalla. Cada escena, cada personaxe, cada ambiente son capaces de saturar todos os sentidos.
     Respecto á estética, paréceme impecable. Os ambientes continuamente cargados de humidade, cheos de personaxes e obxectos que non deixan de moverse nin un segundo. O feito de que durante toda a película sexa de noite, chova e haxa sempre fume dos vehículos e dos edificios, achega a estética ao cine negro dos cincuenta. É importante na película non deixar de mirar a pantalla nin un instante pois sería fatal ata perderse tan só o movemento dun ventilador. As cores brillantes da cidade, as cores máis ben apagadas dos interiores, as luces e as sombras que achegan o ambiente a unha estética case romántica, fan que a película cobre vida tan só cas imaxes. E en canto a estética hai que salientar a clara repercusión que ten en películas posteriores como Matrix, Brazil ou Teorema Zero, entre outras.
     No tocante aos sons, pode dicirse que son unha personaxe máis no filme. Non hai nin un só segundo durante toda a película no que non se escoiten os sons da cidade, dos mercados, da choiva, de voces que se atopan fora de campo. Os sons fan que te somerxas aínda máis nese ambiente denso e condensado axudando así a transmitir a frialdade e a pesadez do aire que ocupa todos e cada un dos lugares da cidade.
     En definitiva, na miña opinión, é unha película que se achega moito á perfección, tanto na trama coma na interpretación ou nos ambientes xa tratados. Parece incrible como unha película de hai trinta e cinco anos poida chegar a ser tan actual. A temática ten unha clara crítica á superpoboación das cidades, á contaminación que producimos e, en consecuencia, ao cambio climático. Tamén fai reflexionar sobre a ética, sobre cales son os actos morais, sobre cal das dúas personaxes principais ten a razón: un escravo ou un home entregado á sociedade na que lle toca vivir. Ademais, gustaríame facer referencia a un momento en particular da película que me impactou especialmente: cando o Replicante coñece ao seu creador. El é case coma un deus que pode crear vida ao seu gusto. O robot é un dos produtos das súas probas e o único que quere é saber por que ten que morrer. É quizais unha referencia ás relixións, nas que ninguén se percata de que o seu deus creouno mortal ata que se acerca o momento, e entón todos se preguntan por que teñen que deixar de vivir, por que teñen que deixar atrás todo que os fixo estar vivos. E finalmente, co famoso discurso, Rutger Hauer fai ver o etérea e efémera que é a vida. Como todo o que coñecemos, todos os nosos recordos, todo o que fixemos, as persoas ás que tratamos, os lugares aos que fomos, as nosas vivencias e ata os nosos pensamentos desaparecerán algún día completamente e só quedará no mundo o recordo que outros teñan de nós. El é un robot que ao igual que os humanos ten vida: coñece a persoas polas que sente, coas que comparte o seu, vive os seus propios momentos, ten recordos, sente, vive. Pero non é humano, e polo tanto, a súa vida non vale nada e soamente será un obxecto máis que deixará de funcionar.


      “He visto cosas que vosotros no creeríais. Atacar naves en llamas más allá de Orión. He visto Rayos-C brillar en la oscuridad cerca de la Puerta de Tannhäuser. Todos esos momentos se perderán en el tiempo como lágrimas en la lluvia. Es hora de morir...” (Hauer, 1982)

Comentarios

Ate dixo…
Boa entrada, Navia. Estou segura de que Manolo vaiche puntuar requeteben. Noraboa!

Publicacións populares deste blog

Allí dentro

Extraña luz que me abre el camino: déjame pasar, déjame verte y acompañarte por tu corta senda; déjame. Permíteme huir, refugiarme en lo anodino, en tu abrigo. Curioso rayo de impaciencia, misterioso eres. ¿A dónde me llevas? Triste chispa, triste final. Caminas como si algo temieses. ¿Qué es? Aquí dentro está mi alma. Te busco. Sé que, luz del cielo, estás ahí. Te encuentro caída en lo oscuro, en calma, y ahora, mi amada luz fría, responde: ¿triste final para otro, o acaso triste final para mí?

Alcoa, unha cidade contra o peche

Unha breve reportaxe realizada como traballo para economía, do grao de Comunicación Audiovisual da USC, sobre a situación na que se atopaba a empresa Alcoa e os seus traballadores no ano 2018. A través das palabras de Alberto Lema, Carlos Nogueira e Óscar Varela, créase un panorama sobre a situación política, económica e social que envolve o peche de Alcoa d'A Coruña e San Cibrao. O que se está pedindo é unha intervención para paralizar unha situación inxusta. - Óscar Varela. Alcoa non se pecha! Un traballo realizado por Miguel García, Lucía Lago e Natalia Fernández.